Noedelsalade van Samson


Sam maakte laatst als avondeten deze salade voor me en hoewel de combinatie van udon noedels en feta wat wonky klinkt was deze salade zo ontiegelijk lekker, ik heb hem echt in een minuut naar binnen geschrokt.
Waar de salade met tomaten en feta heel subtiel en liefelijk van smaak is, knalt deze echt als een bom je mond binnen. Heerlijk! Daarnaast zit 'ie tjokvol groenten dus hij voldoet aan de eis 'gezond genoeg om je moeder voor te zetten'.

Qua hoeveelheden vraag ik je bij deze salade zeer te improviseren en op je gevoel te vertrouwen. Ikzelf kook altijd op gevoel maar onthou meestal wel hoeveel ik ongeveer heb gebruikt, maar Sam kookt helemaal uit de losse pols, dus ik vraag je hetzelfde te doen.

Deze salade is trouwens ook vet lekker als lunch, dus maak een flinke portie en neem hem de volgende dag mee naar je werk #protip

Noedelsalade van Samvoor 3 personen


Udon of andere platte noedels
half blok feta
halve komkommer
bosje koriander
handje cashewnoten
1 paprika
1 kleine broccoli

Voor de dressing
sojasaus (paar eetlepels denk ik)
vissaus (beetje)
gember (fijngehakte of siroop, iets van 1/2 theelepel)
olie (bv sesamolie of olijfolie, begin met een theelepel, misschien meer)
sambal (1 tl ongeveer)
rasp en sap van 1/2 limoen
teentje knoflook, geperst of geraspt

Klop alle ingrediƫnten voor de dressing door elkaar. Snijd de komkommer in stukjes en meng door de dressing.

Snijd de broccoli in roosjes en de paprika in reepjes. Bak in een koekenpan op hoog vuur tot het een beetje zwart blakert. Dit zwart blakeren zorgt ervoor dat de groenten een beetje karamelliseren, heel lekker.

Bereid de noedels zoals aangegeven op de verpakking. Meng de groenten door de noedels, evenals de komkommer inclusief de dressing. Verdeel je salade over twee borden en strooi er feta, koriander en cashewnoten over.

Eet smakelijk!



Reacties

Populaire posts