Perzik-tomaten salade met parmaham en geitenkaas



Mocht het binnenkort toevallig weer heerlijk warm en zomers weer worden, dan raad ik je aan deze salade te maken. Hij is zacht en subtiel van smaak, een beetje zoet, een beetje hartig, en hij staat binnen een paar minuten op tafel. Een vers brood, zoute boter en wat olijven erbij en klaar is je maaltijd die ondanks de geringe arbeid toch een hele luxe uitstraling heeft.

Dit wordt een heel summier recept (de titel is bijna langer dan de werkbeschrijving), want ik heb maar wat gedaan terwijl ik met mijn vader stond te kletsen. Aan het einde van het gesprek lag er een salade op het bord die er behoorlijk goed uitzag en ook nog zo smaakte. Het kan bijna een wonder genoemd worden, maar met zulke lekkere ingrediƫnten kan het ook bijna niet misgaan.

Het is super lekker deze salade te maken met burrata in plaats van geitenkaas, maar dat kon ik die dag niet krijgen en dit was een fantastisch alternatief. Kies dus wat je lekker vindt, bij alle ingrediƫnten, en eigenlijk alles in het leven.

Perzik-tomatensalade met parmaham en geitenkaas
voor ongeveer 4 personen

Men neme om te beginnen een zakje rucola en verdeelt dit over een grote schaal.
Tweede stap is een hoop tomaten in verschillende vorm en kleur. Ik gebruikte 2 vleestomaten, 6 trostomaten en een hoop kleine cherrytomaatjes. Snijdt ze in verschillende groottes, dat geeft het lekkerste mondgevoel. Verdeel over de schaal.
Snijdt twee wilde perziken in stukjes, verdeel weer over de schaal. Rangschik er 1 pakje parmaham over en vlokjes geitenkaas/burrata  (1 bol burrata, 1/2 rol geitenkaas).
Scheur een stuk of 8 basilicumblaadjes aan stukken, bestrooi de salade met peper en zout en schud wat met een fles olijfolie en citroensap.
Klaar!


Reacties

Populaire posts